Meer dan de helft van de Nederlanders (57%) bezoekt wel eens een concert en wil daar ook voor in de buidel tasten. Gemiddeld is een concertbezoeker bereid om €75,- te betalen voor een concertkaartje van een internationale band of artiest en voor een artiest van eigen bodem wil men gemiddeld €51,- uitgeven. Dit blijkt uit representatief onderzoek van Sky Radio in samenwerking met marktonderzoeksbureau MWM2.Echte fans maken graag een investering om hun idool te zien optreden. Naast de kosten voor een toegangskaartje zijn zij tevens bereid om voor de aanvullende kosten (zoals reiskosten en een eventuele overnachting) nog eens €102,- uit te geven. Een flinke meerderheid van de fans (63%) wil voor een optreden zelfs naar het buitenland reizen. Vooral mannelijke fans zien een tripje naar een ander land wel zitten (73%).De totale kosten voor een concertbezoek lopen al snel richting een paar honderd euro en aangezien de meeste Nederlanders met hun partner een concert bezoeken (52%) kan dit per huishouden flink in de kosten lopen. Fans die nog nooit naar een concert van hun idool zijn geweest, geven dan ook als voornaamste reden (23%) dat ze het te duur vinden. Sky Radio speelt hier graag op in met Superstar Cash, een spel waarbij luisteraars iedere werkdag drie keer kans maken op €1.000,-. Hiermee is een concertkaartje voor iedereen binnen handbereik.Superstar CashVanaf vandaag staat Sky Radio tot eind oktober in het teken van Superstar Cash, een spel waarbij luisteraars van maandag tot en met vrijdag drie keer per dag kans maken op €1.000,-. Iedere werkdag staat er een Superstar centraal, zoals Ed Sheeran, P!nk of Shawn Mendes. Als luisteraars tussen 09.00-10.00, 10.00-11.00 en 13.00-14.00 uur een hit van deze artiest horen, maken zij direct kans op €1.000,- door in de Sky-app op de Sky-button te drukken.Onderzoek onder Nederlanders (16 jaar en ouder) – in samenwerking met onderzoeksbureau MWM2. 524 respondenten – representatief voor de Nederlandse bevolking.